All Categories
Featured
Table of Contents
Het grote voordeel als je de data kunt lezen en interpreteren is dat je hier op kunt gaan sturen. Het meten, analyseren, optimaliseren is een continu proces in online marketing. Of het nou gaat om je website A/B te testen, kijken hoe we de kosten per klik kunnen verlagen of analyseren welk kanaal het beste presteert: data is key in een succesvol online marketing beleid.
Wellicht dat een wat minder bekende term is maar is wel gelijk de meest eenvoudige van de lijst. Het betekent het inzetten van bepaalde personen om je product, dienst, merk of bedrijf te vermarkten. Dat kan betekenen dat je een ‘Instagrammer’ betaalt om je product of merk te noemen of dat je een vlogger of blogger betrekt bij je bedrijf en laat bloggen of vloggen over bepaalde onderwerpen.
Omdat online marketing erg complex kan zijn en de eerste experimenten vaak niet echt slagen hebben we bij ZIGZAG 360° marketing; een geïntegreerde online aanpak waarbij CRM, je website, je campagnes en content marketing samen komen om zo met elkaar jouw ambities te verwezenlijken. Je kunt er hier meer over lezen.
De e-Commerce betekenis is het geheel aan commerciële activiteiten die uitgevoerd worden via het internet. Het kan nog ruimer worden getrokken door alle vormen van commercie mee te tellen die op elektronische wijze gerealiseerd worden waaronder verkoop per e-mail. De verkoop van goederen, diensten en digitale producten vallen allemaal onder deze term.
Wat is e-Commerce en welke vormen zijn er mogelijk? Definitie van e-Commerce Naast de vele commerciële kanalen zoals retail, postorderbedrijven en deur-aan-deur verkoop is e-Commerce sinds de jaren negentig uitgegroeid tot één van de meest invloedrijke verkoopkanalen. Naast concurrentie met de gevestigde orde zoals fysieke winkels in de buurt, kun je met een e-Commerce website producten en diensten verkopen die anders vrijwel onmogelijk te distribueren zijn.
Het is ook eenvoudiger om internationaal handel te drijven zonder directe representatie in het buitenland. Websites inrichten voor commerciële doelstellingen Er zijn verschillende manieren om een e-Commerce website in te richten. Een standaard website kan voorzien worden van betaal links, er kan gebruik worden gemaakt van een bestaand winkelsysteem of er wordt een maatwerk systeem ontwikkeld (Opritverklikker kopen?).
Het afhandelen van transacties verloopt doorgaans via organisaties die geautoriseerd zijn om betalingen te verzorgen zoals i, Deal, Pay, Pal of via creditcard aanbieders. Daarnaast is het belangrijk om deze website vindbaar te maken. Dit doe je door middel van zoekmachine optimalisatie en/of zoekmachine adverteren. B2B e-Commerce Naast de verkoop aan particulieren worden er ook hoge omzetten behaald in B2B e-Commerce, daarbij zal de verkoopstrategie doorgaans op een andere wijze ingericht worden. Welke oprtiverklikkers zijn er.
Daarnaast kan internet faciliteren bij de verkoop aan eindconsumenten. Denk aan dropshipping, een manier van verkoop waarbij één ondernemer/verkoper een andere ondernemer de levering laat verzorgen. Voor de klant is dit proces geheel transparant.
Online marketing gaat over het overbrengen van een boodschap op het internet met als doel klanten te werven. Online marketing kun je op talloze manieren toepassen. Om klanten te bereiken kun je ervoor zorgen dat de content op jouw kanalen goed is om zo bezoekers te trekken. Ook kun je ervoor kiezen om bijvoorbeeld Google of Facebook te betalen om daarmee potentiële klanten op de hoogte te brengen van jouw bedrijf.
Maar, laten we beginnen met bij de definitie van online marketing. Wat is online marketing? Voorbeelden zijn social advertising, content marketing en zoekmachine optimalisatie. Als je ervoor kiest online marketing in te zetten voor het promoten van jouw producten of diensten denk dan goed na over wie en wat je wilt bereiken.
Online marketingstrategie Om ervoor te zorgen dat klanten kiezen voor jouw producten of diensten is het van belang om een duidelijke online marketingstrategie op te stellen. Een online marketingstrategie is de som van alle online activiteiten die ervoor moeten zorgen dat producten of diensten bekend worden bij zoveel mogelijk klanten en ze uiteindelijk gaan converteren.
Tegenwoordig valt vrijwel alle marketing onder online marketing - Internet Marketing bureau. Men surft namelijk de hele dag op het web, en gebruikt daarvoor verschillende kanalen. Denk aan zoekmachines (zoals Google), e-mail, social media etc. Er zal dan ook altijd een kanaal zijn waar jij jouw potentiële klant kunt bereiken. Binnen online marketing hoor je vaak de termen paid, owned en earned media.
Paid media gaan over de platformen waarop je aanwezig bent en voor betaald. Zoals bijvoorbeeld Google Ads. Het opbouwen van merkbekendheid kun je stimuleren door middel van paid media. Je koopt simpelweg bereik om ervoor te zorgen dat meer mensen met jouw merk in aanraking komen. Earned media, zoals de naam al zegt, zijn media waar je aandacht verdiend hebt.
In dit artikel zal verder worden ingegaan op Display Advertising, Social Advertising, Search Engine Advertising en Remarketing. Display Advertising Display Advertising, ook wel banner advertising genoemd, is het tonen van banners, video’s en/of audio uitingen. Deze vorm van online marketing wordt getoond op websites of in apps. In onderstaande afbeelding zie je een voorbeeld van een banner op Voorbeeld Display banner Met 85% van de Nederlanders die surft op het web, is het bereik van Display Advertising enorm groot.
De mogelijkheden van online marketing in de vorm van Display Advertising zijn eindeloos. Je kunt dus adverteren op websites op zowel desktop als mobiel. Maar ook in mobiele applicaties. Je speelt vast wel eens een spelletje waarbij verschillende reclame-uitingen worden getoond. Het gebruik van Display Advertising biedt vele voordelen: Je kunt display banners in veel verschillende formaten inzetten, waardoor er altijd een geschikte positie is voor jouw banner.
Je kunt je doelgroep heel gericht bereiken. Je kunt namelijk segmenteren op doelgroepen die voor jou interessant zijn. De resultaten zijn goed meetbaar. Je kunt namelijk precies bijhouden wie er op jouw advertentie klikt. Display Advertising is in te zetten in elke fase van de klantreis. Komt iemand net in aanmerking met jouw merk of gaat hij al bijna over tot aankoop? Het zoekverkeer op je merknaam wordt verhoogd.
Deze vorm van online marketing is het adverteren op alle sociale media platformen, zoals Facebook, Instagram, Tik, Tok, Linked, In, You, Tube en Pinterest. Het voordeel van social advertising is dat zeer specifieke doelgroepen te bereiken zijn. Dit is mogelijk dankzij de grote hoeveelheid bruikbare data op deze platform. Deze data in combinatie met een groot bereikt maakt social advertising een zeer waardevol advertentiemiddel.
Met name de doelgroep van 6 – 18 jaar is druk aan het ‘Tik, Tokken’. Benieuwd met welke advertentiemogelijkheden je deze doelgroep kunt bereiken? Lees dan onze blog Tik, Tok Ads: dit zijn je mogelijkheden. Linked, In is hét zakelijke online platform. Ben je bijvoorbeeld gespecialiseerd in het opleiden en coachen van startende IT-professionals? Dan kan Linked, In de uitgelezen plek zijn voor jouw advertenties.
Ontwerp jij de mooiste babykamers? Dan kan Pinterest een goede plek zijn om te adverteren. Er zijn vier advertentiemogelijkheden met Pinterest: Gesponsorde pins Gesponsorde video pins Gesponsorde app-pins Gesponsorde carrousels Wil je beginnen met adverteren op Pinterest? Dan wil je dit weten! Search Engine Advertising (SEA) SEA is een vorm van online marketing waarbij je adverteert in zoekmachines.
Op het internet wordt gezocht naar ‘fiets kopen’ en daar staat jouw advertentie: de zoeker ziet de advertentie, klikt op de link en maakt kennis met jouw bedrijf - Basisstation 220V PLUSBasisstation voor PLUS sensorenTot 32 draadloze meldersVolume en signaal in te stellenMet 220 volt EU stekker€ 59,95. Denk goed na over het doel van je advertentie. Wil je meer verkeer naar jouw website halen, producten verkopen, of naamsbekendheid opbouwen? Alles is mogelijk.
Remarketing Remarketing is ook een voorbeeld van paid media. Met deze vorm van online marketing toon je opnieuw een advertentie uiting aan een bezoeker op basis van informatie verkregen tijdens het vorige bezoek. Het doel is om de bezoeker tot actie over te halen. Bijvoorbeeld om het paar schoenen te kopen die de bezoeker al eerder heeft bekeken.
De categorieën owned en earned media plaatsen we voor het gemak even onder één kop. Voor deze vorm van online marketing betaal je niet. Er zijn heel veel verschillende manieren om jouw product of dienst gratis onder de aandacht van jouw doelgroep te brengen. We bespreken de belangrijkste. Search Engine Optimization (SEO) Search Engine Optimization (SEO) is een vorm van online marketing waarbij de nadruk ligt op zoekmachineoptimalisatie.
Linkbuilding nodig? Wil je meer weten over de tarieven of prijzen om inkomende links te genereren? Interesse in links ruilen? Besteed het uit aan een team van specialisten. Bel ons: 0495/21 45 83 of mail: info@seobureau.beLatest Posts
Iphone Beveiliging
Kleine Camera Beveiliging
Raam Beveiliging